• carprotect_004.jpg
  • carprotect_006.jpg
  • carprotect_002.jpg
  • carprotect_005.jpg
  • carprotect_001.jpg
  • carprotect_003.jpg

Kundeloyalitet

Det er billigere at fastholde en kunde end det er at vinde en ny kunde.
Derfor er kundeloyalitet vigtig at have focus på.
En forhandler garanti kan medvirke til at opbygge et godt og længere varende kundeforhold.
Derfor skal prisen for en garanti ikke blot ses som en udgift i forretningen, men som en investering i fremtidige indtægter.
En kunde uden en garanti kan køre hvor som helst for at få udbedret en fejl på sin bil - han søger måske den billigste løsning hvorved sælger går glip af indtægten fra reparationen. Med en garanti skal bilen tilbage til sælger og repareres, såfremt ikke andet aftales.
En enkelt reparation kan rigeligt dække prisen på en garanti, og samtidig har sælger mulighed for at sælge mere til sin kunde. En loyal kunde er en lønsom kunde.